torsdag 2. februar 2012

Skoledagen er over!

På slutten av hver dag blir vi bedt om å vurdere det vi har gjort med tre kriterier:
Gjort
Lært
Lurt

I dag har vi diskutert vurdering FOR læring og grad av implementering i vår skole - gjort
De skolene som har vært med i prosjektet vurdering for læring er lengre i arbeidet enn skoler som ikke er med i prosjektet - lært
Vår skole må lage en plan for hvordan vi skal sette igang/ jobbe videre med dette arbeidet - lært.

Kanskje man skal begynne å gjøre dette med elevene etter hver time.. Hva har du gjort, hva har du lært og hva var lurt. Fikk du delta, lærte du noe og hva skal du jobbe videre med?

Tonje

1 kommentar:

  1. Jeg leser med interesse dine innlegg - og jeg ser at dine medstudenter har respondert på dine innlegg.

    Jeg er på "turne" i søndre deler av Nordland om temaet vurdering for læring og standpunktvurdering. Så mange forskjellige praksiser ute og går...dette er virkelig et område man trenger å jobbe skolebasert med. I dag har personalet på en av skolene jeg har besøkt jobbet med et "årshjul" for vurdering. Det var interessant....mange gode og konstruktive innspill til mitt forslag til en slik systematikk.

    SvarSlett